10 ajankohtaista eCommerce-artikkelia maailmalta | syksy 2017

10 ajankohtaista eCommerce -artikkelia maailmalta | syksy 2017

Show all

Verkkoliiketoiminnan ja digimarkkinoinnin kenttä muuttuu nopeaan tahtiin. Uutta tietoa tulee joka päivä nettiin valtavia määriä ja sieltä voi olla haastavaa saada poimittua niitä oleellisimpia helmiä. Olen koonnut tähän 10 hyvää englanninkielistä artikkelia eCommerceen liittyvistä nyt ajankohtaisista teemoista.

eCommerce

 

The E-Commerce Benchmark KPI Study 2017: 15 Essential Takeaways

Alan Coleman / Moz.com

Tuoreen kansainvälisen verkkokauppatutkimuksen ”rusinat pullasta” -kooste, joka antaa paljon arvokkaita näkökohtia verkkomarkkinoinnin tämänhetkisestä tilanteesta. Tykkihyvää asiaa. Älä missaa tätä.

Muutama lainaus artikkelista:

  • ”Reducing the average load time by 1.6 seconds would increase annual revenue growth by 10%.”
  • ”Google’s influence is declining as consumers’ paths to purchase become more diverse, with ’dark traffic’ on the rise.”
  • ”Mobile earns more share, yet desktop still delivers the dollars.”
  • ”Email delivers three times as much revenue as Facebook on a last-click basis.”

https://moz.com/blog/ecommerce-benchmark-kpi-study-2017

 

 

eCommerce AI5 Big Reasons Why Your E-Commerce Brand Needs to Use AI (+Tools to Try!)

Sam Hurley / Digital Current

Tekoäly on parhaillaan mullistamassa digimarkkinointia ja verkkoliiketoiminnan kenttää monella tavalla. Siitä junasta ei voi jäädä, jos aikoo pärjätä kilpailussa vielä lähitulevaisuudessakin. Lue tästä Sam Hurleyn artikkelista monista jo nyt käytössä olevista käytännön tekoäly-sovellutuksista. Mukana on listattu myös lukuisia ohjelmistoja, joista voit poimia omaan liiketoimintaasi sopivimmat.

https://www.digitalcurrent.com/digital-marketing/e-commerce-use-ai/

 

 

pagespeedHow to Improve Page Speed for More Traffic & Conversions

Jeremy Knauff / Search Engine Journal

Sivujen latausnopeus on verkkokaupan myynnin kannalta erittäin tärkeä tekijä. Ja sen merkitys on viime vuosina vain kasvanut. Jos sivujen latausnopeus on kolme sekuntia tai kauemmin, konversiotaso laskee jo tuntuvasti. Samoin Google rankaisee hitaasti latautuvia sivustoja hakukonenäkyvyydessä. Eli hitaat sivut saavat myös vähemmän kävijöitä sivuille. Tässä artikkelissa on hyvät käytännön vinkit sivuston latausnopeuden kasvattamiseksi.

https://www.searchenginejournal.com/improve-page-speed-traffic-conversions/219581/

 

 

Increase eCommerce conversionsHow to Increase Your E-Commerce Conversion Rate Using Google Analytics

Maddy Osman / Search Engine Journal

Google Analytics on jokaisen verkkokauppiaan ja eCommerce Managerin perustyökalu. Mutta tiedätkö mitä sieltä kannattaa seurata?

https://www.searchenginejournal.com/how-to-increase-your-e-commerce-conversion-rate-using-google-analytics/190345/

 

 

outsourcing contentmarketingContent Marketing Outsourcing: The Agency Vs Freelancer Question

Mariame Bakkouri / JeffBullas.com

Sisältömarkkinointi on nyt markkinointitrendien kuuminta kärkeä. Jos omat resurssit ei riitä, niin kannattaako sisältömarkkinointia ulkoistaa freelancerille vai viestintätoimistolle? Tässä artikkelissa pohditaan näiden vaihtoehtojen hyviä ja huonoja puolia.

http://www.jeffbullas.com/content-marketing-outsourcing-agency-vs-freelancer-question/

 

 

psykologinen hinnoitteluHow to Use Psychological Pricing For Higher Profits

Fomo / UseFomo.com

https://blog.usefomo.com/how-to-use-psychological-pricing-to-increase-sales/

Hinnoittelu on aina tärkeä osa mitä tahansa liiketoimintaa. Tässä artikkelissa käsitellään hinnoittelun psykologiaa ja siinä on monta hyvää vinkkiä siihen, miten hintavaikutelmaa voi muokata edullisemmaksi, vaikka hintalappu nousisi.

 

 

TOP KPIsTOP 6 eCommerce analytics KPIs

Angie Pascale / Interstellar

Et voi kehittää sitä mitä et mittaa. Mutta mitkä ovat verkkokaupan oikeasti tärkeimmät mittarit, joita oikeasti kannattaa seurata? (KPI = Key Performance Indicator)

http://www.gointerstellar.com/blog/6-ecommerce-analytics-kpis

 

 

 

Konversion optimointiAdvanced Conversion Tips: Analysis, Action & Attribution for 567% ROI

Edin Sabanovic / BigCommerce

Konversiotason parantaminen on aina ajankohtaista. Tsekkaa tämä 5-osainen artikkelisarja verkkokaupan konversiotason kasvattamisesta. Jos koko setin lukeminen ei juuri nyt nappaa, niin lue ainakin osa 4: How to Improve Ecommerce Conversion Right Now

 

 

eCommerce Growth hacksGrowth Hacking Ecommerce: 10 Underrated Hacks To Convert More Visitors

Matt Janaway / Core DNA

Lisää vinkkejä verkkokaupan konversiotason parantamiseen ja myynnin kasvattamiseen.

https://www.coredna.com/blogs/ecommerce-growth-hacks

 

 

Huomasitko jo nämä?

Verkkokaupan tuotesivujen hakukoneoptimointi. Verkkokaupan tuotesivujen hyvällä hakukonenäkyvyydellä saa verkkokauppaan runsaasti kävijöitä, jotka ovat suurella todennäköisyydellä ostoaikeissa. Siksi erityisesti tuotesivujen hakukoneoptimointiin liittyvät asiat kannattaa hoitaa kunnolla.

Mikä on konversiotaso ja miten sitä parantamalla saa lisää myyntiä? Verkkokaupan konversiotason parantamiseen hyviä käytännön vinkkejä.

Näin automatisoit sosiaalisen median julkaisut ajastamalla ne Bufferilla. Buffer tehostaa yrityksen some-markkinointia huomattavasti ja säästää aikaa.

Google hakukonenäkyvyys -opas. Lataa pdf-opas, jossa esitellään kaikki hakukonenäkyvyyteen vaikuttavat ranking-tekijät.

 

Omat viimeaikaiset suosikkisi?

Onko sinulla tullut viime aikoina vastaan muita killer-hyviä verkkoliiketoimintaan liittyviä artikkeleita netissä? Postaa oma suosikkisi ao kommentteihin. Kiitos!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *