Hakukoneoptimointi-palvelut, Tampere | eLuotsi Finland Oy

Hakukoneoptimointi tuo tuloksia

Todennäköisesti jo nyt huomattava osa verkkosivustosi kävijäliikenteestä tulee hakukoneiden orgaanisten hakutulosten kautta. Hakukoneoptimointia tekemällä sivustosi saadaan nostettua hakutuloksissa hyville sijoituksille yhä useammilla hakusanoilla. Hakukonenäkyvyyden parantuessa kävijämäärää saadaan kasvatettua tuntuvasti. Parhaimmillaan kävijämäärä voidaan jopa moninkertaistaa, ja sehän vaikuttaa tottakai vastaavasti yrityksesi tekemään myyntiin. Kuulostaako hyvältä? Sitä se onkin! Hakukoneoptimointi on monien yritysten markkinointibudjetin parhaiten tuottava osio.

Paljonko hakukoneoptimointi maksaa?

Tarjoamani hakukoneoptimointipalvelu räätälöidään aina asiakkaan toiveiden, tarpeiden ja budjetin mukaisesti. Pienelläkin budjetilla voidaan lähteä pienin askelin tekemään asioita ja isommalla budjetilla taas saadaan nopeammin ja isompia tuloksia. Minulla palkkio perustuu aina työn määrään, eli et maksa tyhjästä hypetyksestä, vaan asiantuntijan tekemästä työstä.

Yhteistyö alkaa nykytilanteen kartoituksella

Hakukoneoptimointiyhteistyö on hyvä aloittaa hakukoneoptimoinnin nykytilanteen kartoituksella, eli toisin sanoen sivuston SEO-analyysillä. Projektin yhteydessä myös teen hakusana-analyysin, ensimmäiset käytännön toimenpiteet ja suunnitelman jatkotoimenpiteistä. Projektin tuotoksena asiakas saa kattavan raportin verkkokaupan/verkkosivuston kehityskohteista – erityisesti hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Minulla tietysti on pitkän verkkoliiketoiminnan työkokemukseni puolesta monipuolista näkemystä muistakin asioista ja tottakai annan palautetta myös muista vastaan tulevista kehityskohteista.

Opastan asiakkaitani yhteistyön kuluessa heitä koskettavista hakukoneoptimointiin liittyvissä asioissa. Osa asioista on joka tapauksessa aina sellaisia, että asiakkaankin on syytä olla niistä tietoinen, jotta osaa ottaa asiat huomioon omassa toiminnassaan. Haluan auttaa verkkokauppiaita ja muita asiakkaitani myös itse tekemään hakukoneoptimointia ja ottamaan verkkosivuston kehittämisessä huomioon hakukonenäkyvyyteen liittyvät seikat.

Kuukausittainen optimointi

Kuukausittain tehtävä optimointi pitää sisällään mm SEO-asioiden seurantaa, sisällön optimointia, linkitysten keräämistä, sisällöntuotannon suunnittelua ja asiakkaan konsultointia sen suhteen, että mitä asiakkaan kannattaisi tehdä – liittyen sellaisiin asioihin, joita en itse pysty tekemään. Palveluni ei keskity kuitenkaan pelkästään SEO-asioihin, vaan sisältää myös verkkokaupan käytettävyyden analysointia ja ideointia siihen, että miten verkkokaupan konversiotasoa voisi parantaa. Verkkokauppias voi hyödyntää palvelua myös muuhun minulta saatavaan konsultaatioon. Eli saman yhteistyön puitteissa voin tarvittaessa konsultoida hyvin monipuolisesti muihinkin verkkokauppaliiketoiminnan kehittämiseen liittyviin asioihin liittyen. Raportoin kuukausittain asiakkaalle, että mitä asioita olen tehnyt hakukonenäkyvyyden parantamiseksi. Asiakas saa kuukausittain myös raportin hakukonenäkyvyyden kehittymisestä.

Sisällöntuotanto

eLuotsi tarjoaa myös dataan perustuvaa hakukoneoptimoitua sisällöntuotantoa kustannustehokkaaseen hintaan. Sisältö on hakukonenäkyvyyden parantamisessa hyvin keskeisessä roolissa. Sisältösuunnitelmaa tehdessä kannattaa ehdottomasti ottaa huomioon hakukoneoptimoinnin yhteydessä tehdyn hakusana-analyysin tulokset ja sisällöntuottajan tulee tehdä tiivistä yhteistyötä hakukoneoptimoinnin ammattilaisen kanssa, jotta uusilla sisällöillä saadaan maksimaalinen hakukonenäkyvyys ja tulokset. Meillä on näihin haasteisiin valmis ratkaisu.

Hakukoneoptimointi-koulutukset

Järjestän myös hakukoneoptimointi-koulutuksia, joiden sisältö on tyypillisesti räätälöity yleensä asiakasyrityksen tarpeiden mukaisesti. Vaikka hakukoneoptimoinnin ulkoistaisi ulkoiselle yritykselle, on silti verkkosivuston ylläpitämiseen osallistuvien työntekijöiden syytä tuntea vähintään hakukoneoptimoinnin perusperiaatteet, jotta he osaavat esimerkiksi uusia sisältöjä sivuille syöttäessään ottaa huomioon hakukoneoptimointiin liittyvät asiat. Olen kouluttanut esimerkiksi verkkokauppiaita, mainostoimistoja ja ohjelmistoalan yrityksiä tekemään hakukoneoptimointiin liittyviä asioita oikein.

Sisältömarkkinointi ja SoMen haltuunotto

Sisältömarkkinointi ja sosiaalinen media ovat tiiviisti kytköksissä hakukoneoptimointiin. Jos et vielä ole hoitanut yrityksesi sosiaalisen median kanavia kuntoon, niin voin tarvittaessa auttaa sen suunnittelussa, että mitkä ovat yrityksellesi sopivimmat some-kanavat ja miten niitä kannattaisi alkaa hyödyntää. Tehdään suunnitelma sekä sosiaalisen median haltuunotosta, että sisältömarkkinoinnista – minkälaista sisältöä aletaan tuottamaan ja millä aikataululla. Sisältömarkkinointi, sosiaalisen median hyödyntämistavat, ja hakukoneoptimointi kannattaa tietyiltä osin suunnitella ja toteuttaa yhtä aikaa.

Miksi juuri eLuotsi?

Kun ostat hakukoneoptimointia eLuotsista, voit olla varma, että palvelua ei tuota normaalitason hakukoneoptoiminti-osaaja, joka ”on vaan töissä täällä”, vaan palvelun tuottaa aina yrittäjä, Vesa Nippala, joka on kokenut verkkokauppaliiketoiminnan moniosaaja: sarjayrittäjä, entinen verkkokauppias, entinen ProsperCartin toimitusjohtaja, nykyisin verkkokauppakonsultti ja hakukoneoptimoija. Vesa on kolminkertaistanut aikanaan oman verkkokauppansa liikevaihdon hakukoneoptimoimalla. Vesa on myös pidetty hakukoneoptimoinnin kouluttaja, joka on myös kirjoittanut useita oppaita hakukoneoptimoinnista. Lataa täältä hakukoneoptimointi-opas, jossa on kerrottu kattavasti mitkä kaikki asiat vaikuttavat hakukonenäkyvyyteen.

Lue täältä lisää Vesa Nippalan osaamisesta ja työkokemuksesta

Haluatko lukea lisää hakukoneoptimoinnista? Lataa täältä maksutta paljon kiitosta saanut Hakukoneoptimointi-opas! Oppaassa kerrotaan kattavasti mitkä eri tekijät vaikuttavat sivujen hakukonenäkyvyyteen.
hakukoneoptimointi-opas; eLuotsin eKirja

Referenssi: Mika Aalto, Gutly Foods Oy

Gutly Foods on suomalainen elintarvike-alan startup, joka on ravintokuitu-tuotteidensa ytimessä kehittämässä ratkaisuja yksilölliseen ravitsemukseen. Normaaleihin käyttöyhteyksiin kehitetyt Gutlyn tuotteet ovat helppo tapa lisätä monipuolisesti kuituja päivittäiseen ruokavalioon. Gutly tekee sivustonsa hakukoneoptimointiin liittyviä asioita osittain itse, mutta käyttää konsultointiapuna eLuotsia. Gutlyn Mika Aallon mukaan:

"eLuotsin Vesa Nippalan avulla hioimme sivustollamme hakukoneoptimointiin liittyvät tekniset asiat lopulliseen kuntoon. Vesa ohjeisti jatkolle suuntaviivat, joiden mukaan hoidamme itse sovittujen asioiden kuljettamista oikeaan suuntaan hakukonenäkyvyyden kehittämiseksi. Vesan avulla löysimme nopeasti ja helposti tärkeimmät kehityskohteet ja sparraamme säännöllisesti kehityskohteiden osalla."

Katso täältä lisää referenssejä

Mitä on hakukoneoptimointi?

Hakukoneoptimointi on sellaisten asioiden tekemistä, joiden tavoitteena on saada verkkosivusto näkymään korkeammilla sijoituksilla hakukoneiden hakutulossivujen orgaanisissa hakutuloksissa. Lue täältä tarkemmin, mitä on hakukoneoptimointi.


Referenssejä:

Otoplug Oy

"Vesa Nippala on tehnyt meille hakukoneoptimointia kustannustehokkaasti ja todella hyvin tuloksin. Sivujen kävijämäärä on yli kaksinkertaistunut, joka on tukenut hyvin liiketoimintamme kasvattamista. Suosittelen lämpimästi eLuotsin palveluita."

Kerkko Penttilä, Otoplug Oy

Kerkko Penttilä, Otoplug Oy

 

Oscar Software Oy

“eLuotsin Vesa Nippala tekee meille nettisivujen hakukoneoptimointia alihankintana ja on sen lisäksi tuonut paljon tärkeää näkemystä nettisivustojen kokonaisvaltaiseen kehitykseen. Olemme erittäin tyytyväisiä Vesan osaamiseen ja hänen liiketoimintamme kehittämiseksi tekemänsä työn tuloksiin.”

Jarno Lahtinen, Oscar Software Oy

Jarno Lahtinen, Oscar Software Oy