SEO-analyysi | eLuotsi Finland Oy

 

SEO-analyysi -palvelu

SEO-analyysi antaa hyvän lähtökohdan hakukoneoptimoinnin tekemiselle. Kun optimointia aletaan monipuolisen kartoituksen jälkeen tehdä kriittisimmistä asioista lähtien, saadaan nopeasti tuloksia aikaan. SEO-analyysi-palvelun puitteissa analysoin verkkosivustonne kattavasti erityisesti hakukoneoptimoinnin näkökulmasta, mutta huomioiden myös muita osa-alueita, kuten käytettävyys ja konversiotason kehittäminen. Palvelun tuotoksena syntyy kattava raportti sivuston kehityskohteista. SEO-analyysin raportti sisältää selkeän suunnitelman verkkosivuston ja sen hakukonenäkyvyyden kehittämiseksi ja sen avulla voidaan suoraan keskittyä tekemään oikeita asioita. Raportti käydään yhdessä läpi kanssanne palaverissa. Tapaamisella varmistetaan, että kaikki raportin asiat on ymmärretty oikein ja samalla priorisoidaan eri ongelmat, jotta työt voidaan aloittaa kiireellisimmistä asioista. Palaverin jälkeen saatte itse päättää, haluatteko jatkaa yhteistyötä kanssani vai jatkatteko raportin pohjalta kehitystoimenpiteiden toteuttamista itse tai jonkun toisen kumppanin kanssa. Yhteistyöni uusien asiakkaiden kanssa alkaa yleensä aina SEO-analyysi-palvelulla. Se on siis samalla ”starttipaketti” minulle ulkoistettuun hakukoneoptimointiin.

Palvelun sisältö:

  • Tutustun liiketoimintamalliinne analyysin pohjatiedoksi.
  • Teen SEO-analyysin sivustostanne.
  • Analyysin tuotoksena syntyy arvokas SEO-analyysi -raportti kirjallisessa muodossa.
  • Raportin valmistuttua pidetään palaveri, jossa raportti käydään yhdessä läpi.

Analyysissä huomioidaan mm seuraavat hakukoneoptimoinnin osa-alueet:

  • Tekninen hakukoneoptimointi, kuten sivuston eheys, tärkeät tagit, rikkinäiset linkit jne.
  • Avainsana-analyysi.
  • Crawlability, eli kuinka sivusto on indeksoitavissa hakukoneille.
  • Hakukonenäkyvyyden tämänhetkinen kokonaistilanne.
  • Linkkianalyysi. Nykyisen linkkiprofiilin auditointi ja uusien linkitysmahdollisuuksien kartoitusta.
  • Kilpailija-analyysi.
  • Sisältö.
  • Google My Business -palvelun hyödyntäminen.
  • Schema.org mikrodatan hyödyntäminen.
  • Sivuston latausnopeuden optimointi.
  • Sivuston sisällöllisen arkkitehtuurin analysointi.
  • Mobiiliystävällisyys.
  • Domainiin ja palvelimeen liittyvien tekijöiden tarkistaminen, kuten https-asiat ja uudelleenohjaukset.
  • Sivuston analysoinnissa käytetään avuksi markkinoiden parhaita ohjelmistoja, kuten: Ahrefs, SEMrush, Majestic, Screaming Frog, KWFinder, Google Search Console, Google Analytics.

Lisäksi voin analysoida sivuston muutkin osa-alueet, kuten:

  • Konversiotason optimointi. Miten nettisivut saadaan tuottamaan enemmän liidejä ja/tai myyntiä.
  • Käytettävyys ja ulkoasu.
  • Copy.
  • Liiketoimintamalli.
  • Analytiikan hyödyntäminen.
  • Some-kanavien hyödyntäminen ja muut hyödynnetyt verkkomarkkinointi-kanavat. Olen tehnyt esimerkiksi Google AdWords-kampanjoiden auditointeja. Jos olet ulkoistanut AdWords-mainonnan kolmannelle osapuolelle, niin pitäisikö jonkun puolueettoman asiantuntijan tsekata, että siellä oikeasti tehdään oikeita asioita oikealla tavalla? Tai kaipaatko optimointivinkkejä itse ylläpitämääsi AdWords-kampanjaan?

Paljonko SEO-analyysi maksaa?

Analyysin hinta riippuu tietysti työmäärästä ja työmäärä riippuu pitkälti sivustosta, sen laajuudesta ja esimerkiksi kieliversioiden määrästä. Työmäärään vaikuttaa myös se, että kuinka syvälliselle analyysille on tarvetta. Eli ota yhteyttä, niin keskustellaan tarkemmin!

Miksi juuri eLuotsi eli Vesa Nippala?

Minulla on 20 vuoden kokemus verkkosivustojen ja verkkoliiketoiminnan kehittämisestä. Edellinen yritykseni ProsperCart Oy toteutti vuosien aikana yli 400 verkkoliiketoiminnan kehityshanketta, joten olen ollut kehittämässä hyvin monien eri toimialojen verkkokauppoja ja verkkosivustoja. Olen vuosien varrella jatkuvasti vahvistanut osaamistani verkkoliiketoiminnan kehittämiseen liittyvistä aiheista, erityisesti hakukoneoptimoinnista ja konversiotason parantamisesta. Hakukoneoptimoinnista innostuin tosissaan vuonna 2008, kun sain kolminkertaistettua silloisen verkkokauppani kävijämäärän ja liikevaihdon tekemällä hakukoneoptimointia. Olen sen jälkeen kirjoittanut useita oppaita hakukoneoptimoinnista ja verkkoliiketoiminnasta ja olen toiminut myös kouluttajana näihin teemoihin liittyen.

Vahvuuteni on syvällisen hakukoneoptimointi-osaamisen lisäksi erityisesti osaamisen, näkemyksen ja kokemuksen monipuolisuus verkkopalveluiden kehittämisessä. Olin vastikään ehdolla Paytrailin järjestämässä äänestyksessä, kun valittiin Suomen Vuoden 2017 Verkkokauppa-alan Vaikuttajaa. Äänestyksessä oli mukana lisäkseni 12 muuta huippuosaajaa.


Lisätietoja minusta:

https://www.eluotsi.fi/vesa-nippala/
https://www.linkedin.com/in/vesa-nippala/

Lähetä yhteydenottopyyntö:


Tai soita minulle samantien:

045-6723499

Tarvitsetko apua hakukoneoptimointiin?

Voin hoitaa verkkosivustosi hakukoneoptimointia, tai kouluttaa sinut tekemään sitä itse. Jos teet jo itse hakukoneoptimointia, voin konsultoida ja sparrata, että mitä asioita voisit tehdä vielä paremmin.
Haluatko kuulla palveluistani tarkemmin lisää? Lähetä yhteystietosi yllä olevalla lomakkeella, niin olen pian sinuun yhteydessä!