Miten voit parantaa nettisivujen latausnopeutta?

Nettisivujen latausnopeus on tärkeää niin käyttäjäkokemuksen, konversiotason kuin hakukonenäkyvyydenkin kannalta.

Netissä sufffailevat ihmiset on kärsimättömiä. Jos sivut latautuvat hitaasti, niin kävijät lähtevät muualle. Amazon tutki vuonna 2017, että 0.1 sekunnin hidastus sivun latausnopeuteen laski myyntiä yhden prosentin. Prosentti on aika paljon, kun ottaa huomioon, että kyse oli vain 0.1 sekunnin lisäviiveestä per sivulataus! Saman suuntaisia tuloksia ovat lukuisat muutkin tutkimukset osoittaneet; mitä hitaammin sivut latautuvat, sitä nopeammin kävijät lähtevät lätkimään. Kävijät poistuvat sivuilta ennen kuin ehtivät tekemään ostoksensa. Konversiotaso laskee. Myynti laskee. Tulos pienenee.

Sivujen latausnopeus on tärkeä tekijä myös hakukonenäkyvyydelle. Hakukoneista ainakin Google ja Bing käyttävät sivun latausnopeutta ranking-tekijänä, joka vaikuttaa hakutuloksiin.

Eli jos sivut latautuvat hitaasti, sivuston näkyvyys hakukoneissa huononee ja sivuille tulee vähemmän kävijöitä. Ja toisaalta konversiotasokin laskee. Eli hitaus pienentää verkkokaupan myyntiä monellakin tasolla.

Speed is key. Sites lose half their visitors when loading.

– Stasia Kudrez, Google

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments