Verkkokaupan hakukoneoptimointi
Verkkokauppojen liikevaihdosta hyvin usein suurin osa tulee orgaanisen hakukoneliikenteen kautta. Hakukonenäkyvyyttä parantamalla onkin mahdollista kasvattaa verkkokaupan myyntiä hyvin kustannustehokkaasti.
Mitä isompi verkkokauppa, sitä tärkeämpää on sisällön rakenteen huolellinen suunnittelu. Sisällön rakenteessa tulee huomioida monia seikkoja - avainsanatutkimus on tärkeä olla pohjadatana, mutta toki käytettävyyteen liittyvät seikat ovat vähintään yhtä tärkeitä. Kategoriasivut ts. tuote-osastosivut ovat usein tärkeiden ison hakuvolyymin hakusanojen laskeutumissivuja.
Voit halutessasi lukea kirjoittamani artikkelin verkkokaupan tuotesivujen hakukoneoptimoinnista.
Konversiotason parantaminen on toki eri asia kuin SEO, mutta samaan lopputulokseen siinäkin tähdätään - myynnin kasvattamiseen.
Verkkokauppojen kanssa tulee usein ihan erilaisia teknisen SEOn ongelmia vastaan kuin perus nettisivuilla. Teknisen SEO:n
Monien verkkokauppa-alustojen kanssa tämä on hyvin monitahoinen haaste.
Tuotetiedot on tärkeä tarjota hakukoneille myös rakenteellisessa muodossa.
ja social proof.
Miksi eLuotsin Vesa Nippala on hyvä valinta erityisesti verkkokaupan hakukoneoptimointiin?
Mitä hyötyä on hakukoneoptimoinnista?
– Olen hakukoneoptimoinnin ja verkkoliiketoiminnan huippuosaaja. Monipuolinen ja syvällinen SEO-osaaminen.
– Saan jatkuvasti hyviä tuloksia aikaan asiakkailleni. Asiakassuhteet ovat siksi pitkäkestoisia ja asiakkaat tyytyväisiä.
– Otan kerrallaan vain sen verran asiakkaita mitä pystyn hoitamaan kunnolla. Kalenteri on monesti buukattu täyteen ”toistaiseksi eteenpäin”.
– Minuun saa hyvin yhteyden ja olen myös itse aktiivisesti yhteydessä asiakkaisiin päin.
– Minulla on poikkeuksellisen laaja-alainen osaaminen ja näkemys: en ole pelkkä SEO-osaaja.
– Olen ollut yrittäjä vuodesta 2004 lähtien ja olen urani aikana ollut kehittämässä satojen suomalaisten verkkokauppojen liiketoimintaa.
– Laskutus on 100% läpinäkyvää ja perustuu tehdyn työn määrään. Ei mitään mystisiä ilmalla täytettyjä paketteja.
– Käytössäni on alan parhaat SEO-ohjelmistot, jotka tuovat todella paljon lisäarvoa tekemiseeni. Käytän pelkästään omassa käytössäni oleviin SEO-ohjelmistoihin keskimäärin noin 1000 euroa kuukaudessa. En säästele, koska haluan maksimoida asiakkaille tuotetun lisäarvon kaikin mahdollisin tavoin.
– Lue lisää sivulta Vesa Nippala
Referenssejä verkkokaupan hakukoneoptimoinnista:
– PirkanKello.fi verkkokaupan SEO ja Google Ads – Liikevaihdon kasvu 50 % vuodessa ja seuraavana vuonna 44 % lisää.
– Andreasen.fi verkkokaupan SEO ja Google Ads – Liikevaihdon kasvu 36 % vuodessa ja seuraavana vuonna 28 % lisää.
– Kuusnelonen.fi mainoslahja-verkkokaupan SEO – ”Olemme saaneet nähdä voimakasta orgaanisen liikenteen kasvua kaupassamme. Suosittelemme lämpimästi eLuotsin henkilökohtaista ja laadukasta palvelua.”
– Tuppukaluste.fi huonekalu-verkkokaupan SEO – ”Vesan ammattitaitoisen ja tehokkaan työskentelyn ansiosta verkkokaupan orgaaninen liikenne on kasvanut merkittävästi ja useita verkkokaupan epäkohtia on saatu korjattua.”
– Otoplug.fi verkkokaupan SEO – ”Vesa Nippala on tehnyt meille hakukoneoptimointia kustannustehokkaasti ja todella hyvin tuloksin.”
Hakukoneoptimointi-prosessi yksinkertaistettuna

Pohjatyöt
Hakusanatutkimus, sivuston SEO-analyysi ja asiakkaan liiketoimintaan tutustuminen luovat lähtökohdan.

Strategia
Pohjatöiden jälkeen voidaan luoda strategia - mitä kannattaa tehdä, jotta saavutetaan mahdollisimman hyvät tulokset käytettävillä olevilla resursseilla.

Optimointi
Varsinaiset suorittavat työt - sivujen ja sisältöjen kehittäminen vaiheittain. Tekninen optiointi. Sisällöntuotanto. Linkkien hankinta. Jne.

Seuranta & iterointi
Tulosten seuranta. Optimointi, testaus, seuranta -kaavaa toistetaan. Valmista ei tule, koska aina voidaan saada lisää tuloksia.
Verkkokaupan hakukoneoptimoinnin osa-alueet
SEO-analyysi
Avainsanatutkimus
Tekinen hakukoneoptimointi
Sisältöjen optimointi ja kehittäminen
Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto
Linkkien hankinta
Jatkuva seuranta, mittaaminen ja analysointi
– Sivuston rakenne ja sisällöllinen arkkitehtuuri
– Sivujen latausnopeudet ja käytettävyyteen liittyvät asiat
– Indeksoitavuuteen liittyvät asiat
– Rakenteellisen schema-datan hyödyntäminen
Strategista hakukoneoptimointia ja näkyvyyden kasvatusta
Teen strategista hakukoneoptimointia ja siihen liittyviä asioita tähdäten asiakasyrityksen myynnin kasvuun. Apuna tiimissäni on tarvittaessa 2 työntekijää, jotka tekevät suorittavia työtehtäviä, kuten sisällöntuotantoa.

Hakukoneoptimointi
Sivustosi hakukoneoptimointi pitää tehdä paremmin kuin kilpailijasi tekevät sen. Meillä on huippuosaaminen, parhaat työkalut ja toimivat metodit.

Hakukonemainonta
Hakukonenäkyvyyttä voidaan parantaa hakukoneoptimoinnin lisäksi myös maksetulla Google-mainonnalla.

Sisällöntuotanto
Teemme tekälyavusteisesti datalähtöistä hakukoneoptimoitua sisällöntuotantoa - kustannustehokasta hyvin rankkautuvaa sisältöä laadusta tinkimättä.

Linkkien hankinta
Linkkien hankinta on yksi keskeinen hakukoneoptimoinnin osa-alue, jonka moni jättää tekemättä tai tekee sitä väärin. Me hoidamme myös sen kunnolla, oikein, läpinäkyvästi ja siten, että se tuo tuloksia.